Mestni svetniki pogojno soglašali s podaljšanjem plačljivega parkiranja v mestu

Slika je simbolična

Mariborski mestni svetniki so v prvi obravnavi načeloma soglašali s podaljšanjem časa plačljivega parkiranja v mestu in ostalimi predlaganimi spremembami odloka o občinskih cestah, a pričakujejo določene popravke. Med drugim jih je zmotilo, da naj bi po novem bilo možno plačilo parkirnine za najmanj eno uro.

Večina mestnih svetnikov MO Maribor ima velike pomisleke o sprejetju odloka,  s katerimi bi župan podražil parkiranje v mestu oziroma podaljšal čas plačljivega parkiranja.
Na seji mestnega sveta je Uroš Kosi povedal, da želijo podaljšati ure parkiranja, in sicer predvsem na željo stanovalcev, ki v večerih ne morejo parkirati,  ko se vrnejo domov, ker so parkirna mesta zasedli drugi. Vztraja, da gre za uskladitev z Lentom, kjer je plačljivo do 20. ure.
Igor Jurišič je opozoril, da pri predlogu o podaljšnju parkirnega časa ne gre za usklajevanje, ampak za podražitve. Opozarja, da center mesta ne bo več živ, prav tako, da je v Ljubljani v centru cenejše parkiranje kot v Mariboru na primerljivih parkirnih mestih. Pa tudi to, da je treba vprašati vse občane, take, ki se pripeljejo v center z obrobja.
Franc Kangler v imenu svetniške skupine pravi, da je nedopustno, da se podaljšuje čas plačljivega parkirišča. S tem bo po njegovem življenje iz mestnega središča izginilo. Prav tako meni, da je treba do drugega branja vprašati se druge občane, ne samo tiste, ki živijo v centru. Urediti bi bilo treba tudi javni prevoz.
Jelka Kolmanič opozarja, da je veliko občanov razburjenih, ker se vsake toliko časa skuša dvigniti cene raznih storitev. Pravi, da bi se moralo bolj premišljeno lotiti zadev. Da bi se moralo ceno spustiti pri parkirišču zdravstvenega doma, saj tja pripeljejo ostareli in bolni, ki se ne morejo voziti z avtobusom.
Josip Rotar in Lista kolesarjev in pešcev so za to, da se najde postopne rešitve, pri katerih bi iskali rešitve za alternativne prihode v mesto z avtobusi, kolesi in peš sočasno z rešitvami o plačljivem parkiranju.
Tatjana Frangež meni, da so za iskanje rešitev, kako bi spravili avtomobile iz centra, a ne podražitvijo parkirnih mest.
Tudi Branislav Rajić je proti podaljševanju plačljivega parkirnega časa in podražitvi, ampak je treba iskati druge rešitve.  Opozarja, da elektronska aplikacija ni dobra rešitev. Prav tako, da naj se upošteva mnenje vseh občanov,  ne samo iz centra.  Želi ukrepe, s katerimi ne bodo zatrli ljudi , ampak jih spodbudili. To pa ne bo po njegovem z dvigovanjem cen.
Melita Petelin se strinja z Rajićem in Kolmanićevo in dodaja, da bi lahko bilo podaljšano zgolj do 18.ure, ob sobotah pa od 8. do 12. ure.
Matic Matjašič opozarja, da bi bilo treba drugače urediti in po drugem vrstnem redu. Najprej posodobiti javni potniški promet, šele nato vse ostalo.
Bernard Memon se sprašuje, kam bo odšel denar od zvišanja cen parkiranja in podaljšanja časa parkiranja. Na kratko opozarja,  ali je županu in ekipi do živega mestnega jedra ali zgolj do dviga cen parkirnin.
Miha Recek meni, da bi morali pri drugem branju ločiti odlok o podaljšanju parkirnega časa oziroma o parkirni politiki od ostalih točk istega odloka. Ob tem pa se še sprašuje, kam naj bi šel denar, pridobljen od podaljšanja parkirnega prostora.
Matej Žmavc meni, da naj uvedejo merilo pol ure, ne pa ene cele ure parkiranja. Saj imajo mnogi krajše opravke v mestu in bi bilo dovolj, da plačajo začetih pol ure, ne pa celo uro.
Zdenka Križanič opozarja tako kot ostali, da bi bilo treba urediti javni potniški prevoz, uvesti več avtobusov, ne pa zviševati cene plačljivega parkiranja.
Prav tako so proti podaljševanju in zviševanju cen plačljivega parkiranja Saša Pelko in Damir Orehovec. Tudi Lidija Divjak Mirnik, ki pravi, da bi bili lahko bolj človeški  in podaljšali uro največ za pol ure.

Oddaj komentar