Socialno podjetje Pupillam predstavilo prednosti socialnega podjetništva

Iris Magajna je predstavila rezultate operacije mentorskih shem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Vir: Pupillam

Socialno podjetje Pupillam je v petek, 23. avgusta 2019 organiziralo javno predstavitev rezultatov v okviru razpisa Mentorske sheme za socialna podjetja Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter Evropskega socialnega sklada. Pupillam izvaja program nadgradnje centra izdelkov in storitev za dom brez odpadkov in eko čiščenje v okviru Centra Eko zeleno jabolko.

V okviru dogodka je bila izvedena okrogla miza mentorjev in mentorirancev, na kateri so sodelovali tudi Leni Balent iz Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Alenka Iskra, podžupanja za socialo, socialno podjetništvo, kulturo, turizem, društva in nevladne organizacije, ddr. Matjaž Mulej in drugi.

Sklepi odprte razprave
Alenka Iskra, podžupanja za socialo, socialno podjetništvo, kulturo, turizem, društva in nevladne organizacije, je pozvala Združenje Socialne ekonomije Slovenije, da se v septembru kompetentne osebe s področja socialne ekonomije srečajo na Mestni občini Maribor. Poudarila je, da ljudje še vedno ne vedo, kaj je socialno podjetništvo ali mislijo, da je to oblika socialne pomoči. Izkušnje kažejo, da to ne velja samo za Maribor, ampak tudi za Ljubljano in drugod.
Ob tem je Nataša Matijevič, vodja mariborskih tržnic iz komunalnega podjetja Snaga, ponudila interes, da bi Pupillam odprl še kakšno tako trgovino na njihovih tržnicah.
Iris Magajna, mentorica in predsednica društva Pupillam, je predstavila rezultate operacije mentorskih shem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo. Njena vizija je prav gotovo svet brez plastike, zato je poudarila, da lahko doma in v podjetjih živimo oziroma delujemo brez kemikalij in plastike. Zato je zelo pomembno, da imajo mentorji socialnih podjetij, poleg potrebnega znanja, tudi enake vrednote kot samo podjetje. Mentorstvo namreč pomaga k ustvarjanju učinkovite marketinške strategije, ki podpira ideje podjetja ter pripomore k boljšemu ozaveščanju ljudi. Tudi trgovina Zelena japka je z mentorstvom dobila poslovno znanje z istimi vrednotami, marketing, kar je rezultiralo v odprtje trgovine brez embalaže in spletno trgovino. V prihodnje si želijo odpreti druge trgovine in krepiti veleprodajo. Rezultat operacije je poleg novih kompetenc mentoriranke nadgradnja spletne trgovine, odprtje prve trgovine brez plastične embalaže v Mariboru, razširjena zaposlitev vodje trgovine za polni delovni čas in napovedane nove zaposlitve za potrebe maloprodaje in veleprodaje izdelkov za eko gospodinjstvo.

Alenka Iskra, podžupanja MO Maribor

Potomcem želijo zapustiti zeleno Zemljo
Tina Arnuš, vodja prenovljene zero waste trgovine brez plastične embalaže Zelena Japka – Kupujem odgovorno, je izrazila željo zapustiti našim potomcem zeleno Zemljo. “Čistila in pesticidi zastrupljajo naša telesa in okolje. Želja po fizični trgovini se mi je izpolnila, potem ko sem že imela nekaj časa spletno trgovino Eco green apple. Želela sem imeti osebni stik s kupci, ter spoznati njihove želje in navade. Socialna podjetja delajo s srcem, a pri tem potrebujejo znanje iz podjetništva in marketinga, pri čemer je v pomoč mentorstvo. Zato gre velika zahvala mojim mentorjem,” je povedala Arnuševa.
V trgovini so večinoma izdelki slovenskih ponudnikov, ki prav tako delajo s srcem, zato je želja po širjenju več trgovin po Mariboru in drugih krajih, kjer takšnih trgovin še ni. Tina Arnuš se je zahvalila Združenju Socialna ekonomija Slovenije, Snagi, lokalni skupnosti in podjetju Ekosen, ki je doniral ogrevalne IR panele. Z veseljem sprejema povabilo Nataše Matijevič iz komunalnega podjetja Snaga, da odpre trgovino še na kakšni tržnici. S podporo mentorjev so koraki po podjetniški poti bolj pogumni in bolj varni. Se pa zaveda, da bi bilo v prihodnosti, za nadaljnje uspešno delo, potrebno delo oziroma prodajo optimizirati z aplikacijo oziroma digitalizirati in ves čas dopolnjevati znanja iz marketinga oziroma pridobiti zunanjo strokovno podporo.
Miro Mihec iz podjetja Etika, ki v operaciji nastopa kot zunanji izvajalec za komuciranje Mentorskih shem v javnosti, je predstavil komunikacijsko strategijo. Povedal je, da je pomembno komuniciranje skozi dogodke (otvoritev trgovine Zelena japka-Kupujem odgovorno, predstavitev rezultatov mentorskih shem v kombinaciji z okroglo mizo mentorjev in mentorirancev ter ogledom prenovljene trgovine 23.8.2019), komuniciranje po dogodkih in komuniciranje o vsebini ob zaključku Mentorskih shem konec septembra.

 

Oddaj komentar