Pred Gajserjem ena najpomembnejših dirk sezone

FOTO: AMZS

To nedeljo, 24. oktobra 2021, bo v Pietramurati na sporedu štirinajsta preizkušnja svetovnega prvenstva v motokrosu. Slovenijo bosta na njej zastopala Tim Gajser v razredu MXGP in Jan Pancar v razredu MX2, na dirki evropskega prvenstva pa bo vozil tudi Jaka Peklaj.

Karavana svetovnega prvenstva motokrosistov se je iz Španije preselila v Italijo. Na Apeninskem polotoku jo do 10. novembra čaka kar pet dirk, po katerih se bo sezona sklenila. Tri bo gostila Pietramurata, dve pa bosta nato še v Mantovi. Izhodiščni položaj za branilca naslova svetovnega prvaka v razredu MXGP Tima Gajserja pred napornim finišem sezone, v katerem se bo v samo sedemnajstih dneh zvrstilo kar pet fizično in tudi psihično izčrpljujočih preizkušenj, ni idealen. Za vodilnim v skupnem seštevku Jeffreyem Herlingsom zaostaja za 15 točk, pred Gajserjem pa je tudi Romain Fevbre, ki ima tri točke več.

A nič še ni izgubljeno, saj je vsaka vožnja na dirki zgodba zase, velikokrat pa odločajo o zmagi drobne malenkosti ali en sam moment, ki nato vse obrne na glavo, kar smo v tej sezoni videli že nekajkrat. Zato kljub izjemni formi vodilnega Nizozemca, ki je na zadnjih osmih dirkah z izjemo preizkušnje v Nemčiji dobil vsaj eno vožnjo, Gajser lahko upa, da se bo tekmecu približal. Nikakor ne gre zanemariti tudi drugih tekmecev ali pa dejstva, da je proga Crossodrome Ciclamino ena tistih, ki jo naš šampion med motokros elito najbolje pozna in je na njej v preteklosti nemalokrat povsem deklasiral tekmece. Predvsem se mora znebiti napak, ki so ga nazadnje v Španiji drago stale predvsem v prvi vožnji.

Napake so ga stale lepega števila točk 

“Ni prijetno in razočaran sem zaradi teh napak, ki so me stale lepega števila pomembnih točk. Vsekakor pa vidim pozitiven premik v štartih, kar me navdaja z optimizmom, še posebej, če bom ohranil to raven. Zdaj je pred nami zaključnih pet dirk, tri v Trentinu in dve v Mantovi. Upam, da bodo ob progi tudi navijači, saj to dela dirko boljšo in tudi vozniki se počutimo drugače, če so prisotni številni gledalci. Veselim se dirk v Trentinu, saj tam zelo rad tekmujem,” je povedal Gajser, ki lani na treh dirkah ob koncu sezone na tej progi skupaj zbral kar 137 točk ter si privozil naslov svetovnega prvaka. Morebitna ponovitev točkovnega dosežka na prihajajočih treh dirkah bi ga verjetno spravila v položaj, v katerem bi o naslovu svetovnega prvaka nato odločali novembrski dirki, ki bosta v Mantovi, a to ne bo niti malo lahka naloga.

Poprava štartov lahko veliko prinese

Na severu Italije bo v razredu MX2 vozil tudi Jan Pancar. V Španiji se je približal meji stotih točk v skupnem seštevku in mu za to manjka le še ena. Na tri lanske dirke na progi Crossodrome Ciclamino ima Pancar lep spomin predvsem na prvo in tretjo preizkušnjo, v katerih je pokazal potencial, ki ga premore. Njegova slabost ostajajo štarti, prednost pa brez dvoma odlična fizična pripravljenost, saj v tej sezoni v vseh vožnjah na koncu praktično pridobiva mesta, ki jih drugi izgubljajo zaradi utrujenosti ali napak, ki jih počnejo zaradi utrujenosti. To bo brez dvoma njegov adut tudi v finišu sezone. Proga v Pietramurati za Pancarja ni neznanka, dobro poznavanje vseh kritičnih mest v zavojih in skokih pa mu lahko že v kvalifikacijah prinese majhno prednost pred tekmeci. Ti so vsi po vrsti zelo napadalni in agresivni ter brezkompromisni, zato dodatna previdnost v izogib zapletom v prihodu v prvi ovinek po štartu za Pancarja ne bo odveč.

Na progi tudi Peklaj

Jaka Peklaj je dirko evropskega prvenstva v razredu EMX 125 v Španiji izpustil, tokrat v Italiji pa bo znova na štartu. Na štartnem seznamu je trenutno prijavljenih več kot 70 tekmovalcev, kar pomeni, da ga čaka težko in zelo zahtevno delo v kvalifikacijah, če se bo želel prebiti na dirko. V Nemčiji in Franciji, kjer je letos jeseni že tekmoval, se mu ni uspelo prebiti med štirideseterico, ki je nato vozila na dirki. Članu moštva 62motosport in varovancu Klemna Gerčarja bo morda v Pietramurati nekoliko lažje pri lovljenju želenega rezultata oziroma preboja na dirko, saj progo pozna še iz nižjih kategorij, medtem ko se je na nemški in francoski stezi znašel prvič v karieri.

Oddaj komentar