V Hiši Stare trte na mariborskem Lentu je po novem moč doživeti 450-letno zgodbo najstarejše trte sveta tudi skozi virtualna očala. Virtualno doživetje bo obiskovalce prelevilo v Staro trto in jih popeljalo skozi čas vse od leta 1570 do danes. Zavod za turizem Maribor je novost v mariborski turistični ponudbi razvil v okviru projekta za inoviranje kulturne dediščine Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Digitalizacija turističnih vsebin v Mariboru in okolici
Doživetje 450-letne najstarejše trte sveta skozi virtualna očala je eden od rezultatov projekta Razvoj turistične ponudbe destinacije Maribor – Pohorje, sofinanciranega v okviru Javnega razpisa za dvig kompetenc vodilnih turističnih destinacij in razvoj turistične ponudbe v vodilnih turističnih destinacijah v letih 2020 in 2021 Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in Evropske unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Ponudba digitaliziranih turističnih vsebin v Mariboru in okolici se bo v prihodnje še dopolnila. V Pokrajinskem muzeju Maribor bodo svojo ponudbo nadgradili z digitalno interaktivno mizo, ki bo predstavila značilne jedi in prehranjevalne navade skozi stoletja. V Sveti Trojici v Slovenskih goricah pa bodo predvidoma konec maja prvič uporabili tehnologijo video mappinga na pročelje cerkve s samostanom.
Zgodba Guinnessove rekorderke skozi virtualna očala
Virtualno doživetje v Hiši Stare trte predstavlja zgodbo Guinnessove rekorderke Stare trte skozi njenih 450 let, v njem pa lahko obiskovalec spoznava tudi pomembne mariborske zgodovinske dogodke, osebnosti in legende ter opazuje spremembe, ki so se skozi stoletja odvijale na Lentu. Skozi dogajanje prav tako spremljamo rast trte in njeno podobo v vseh letnih časih.
Za doživetje boste odšteli 10 evrov
Cena doživetja z virtualnimi očali je 10 EUR in vključuje vodenje po Hiši Stare trte, na voljo pa so tudi paketi z drugimi turističnimi vsebinami TUKAJ. Storitev bo obiskovalcem Hiše Stare trte na voljo skladno z epidemiološkimi ukrepi in priporočili pristojnih institucij.
“Nov turistični produkt postavljamo na tržišče”
Urška Rožič, vodja projekta digitalizacije, Zavod za turizem Maribor: »Projekt smo v sodelovanju z zunanjim izvajalcem pričeli izvajati septembra 2020. Najprej smo morali objekt Hiše Stare trte skenirati in izdelati njen 3D model, nato je sledila izdelava aplikacije navidezne resničnosti Stare trte, ki jo je moč doživeti skozi virtualna očala. Sedaj smo v fazi, ko nov turistični produkt postavljamo na tržišče, sproti pa tudi že spremljamo odzive uporabnikov, s pomočjo katerih bomo produkt v največji možni meri izpopolnili. Naš cilj je, da zgodbo Maribora kot mesta najstarejše trte sveta z virtualnimi očali predstavljamo ob različnih priložnostih, tako v Sloveniji kot v tujini.«
“Odlična priložnost za širjenje ciljne publike Hiše Stare trte”
Jure Struc, direktor Zavoda za turizem Maribor pa je ob tem dejal: »Z digitalizacijo turistične ponudbe pomembno prispevamo k oblikovanju trajnostnih rešitev in butičnih izkušenj naših turistov, zato bo spodbujanje tukajšnjih ponudnikov k razvoju in uporabi inovativnih produktov tudi v prihodnje eno od ključnih aktivnosti Zavoda za turizem Maribor. Aktualna pridobitev, virtualna pripoved o Stari trti in njeni okolici, pa je hkrati tudi odlična priložnost za širjenje ciljne publike Hiše Stare trte; z njo lahko sedaj neposredno nagovorimo in povabimo k obisku na primer družine z otroki in mladostniki, zanimiva pa je tudi za izvajalce izobraževalnih vsebin.«