V Sloveniji dobili avtocestno policijo, kmalu prepoved prehitevanja za tovorna vozila na avtocesti A1

Vir: Google Zemljevidi/Slika je simbolična

Prometno-informacijski center za državne ceste je objavil datum začetka dnevnih omejitev prehitevanja tovornih vozil na avtocesti A1.

Na spletni strani Darsa pa so objavili, da bo uvedba avtocestne policije s 1. januarjem 2021 prinesla nekaj omejitev, ki bodo vplivale na vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 ton. Imeli bodo namreč dnevno prepoved prehitevanja na avtocesti A1 med Koprom in Šentiljem, ki bo začela veljati 15. januarja 2021, kar bo uporabnikom slovenskih avtocest in hitrih cest zagotavljalo večjo pretočnost in varnost prometa, vzpostavitev reševalnega pasu, lažje izločanje ostalih vozil z avtoceste, manj živčnosti in večjo pretočnost v območjih delovnih zapor.

Lažje bo vzpostaviti reševalni pas

V praksi to pomeni, da bodo v primeru prometne nesreče vsa težka tovorna vozila na desnem pasu, zaradi česar bo lažje vzpostaviti reševalni pas za intervencijska vozila in hitreje odstraniti posledice prometne nesreče ter posledično ponovno odpreti ceste za vsa vozila. V primerih hujših prometnih nesreč bomo lahko tovorna vozila zadržali na desnem pasu, osebna vozila pa preusmerili na vzporedne ceste.

Težka tovorna vozila s prehitevanjem ne bodo zavirala prometnega toka na prehitevalnem pasu, saj je ta namenjen samo prehitevanju, zato bodo v Darsu še naprej opozarjali ostala vozila, da se vozi desno, prehiteva pa levo (tudi v sklopu njihove akcije ozaveščanja preko portalov nad avtocesto). To pa pomeni, da morajo težka tovorna vozila na desnem pasu zagotavljati tudi predpisano varnostno razdaljo. Lažje in bolj tekoče bo tudi razvrščanje vozil in s tem pretočnost pred delovnimi zaporami in pred mejnimi prehodi.

Potrebna bo ustrezna kontrola

“Zavedamo se, da nobena prepoved ne bo delovala, če ob tem ne bo tudi ustrezne kontrole oziroma policijskega nadzora. Vozniki tovornih vozil, ki bodo kršili prepoved prehitevanja, morajo namreč pričakovati, da bodo zaradi tega tudi sankcionirani. To je eden od razlogov, zakaj sta Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS) in Policija ustanovili avtocestno policijo v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo in Ministrstvom za notranje zadeve. Ena od nadaljnjih možnosti je tudi uvedba mešanih patrulj s policisti in cestninskimi nadzorniki,” še zapišejo na spletni strani Darsa.

Poudarjajo še, da ta omejitev ni povsem nova, saj na posameznih odsekih avtocest A1 in A2 že velja prepoved prehitevanja težkih vozil. Na nekaterih odsekih je v veljavi v jutranjih in popoldanskih konicah, na drugih pa 24 ur na dan.

Oddaj komentar