S primerno prehrano lahko preprečimo pomanjkanje železa v krvi

Foto; Pixabay.com

Ob mednarodnem dnevu, ki opozarja na pomanjkanje železa v krvi,  je glavni poudarek opozoril, da gre za problem kar tretjine svetovnega prebivalstva. Pomanjkanje železa v krvi namreč lahko zelo vpliva na kakovost življenja, zdravje in dobro počutje, pa tudi na odpornost, ki je v boju z epidemijo posebej pomembna. Ozaveščanju o skrbi za zadostno količino železa v krvi je namenjen današnji mednarodni dan pomanjkanja železa v krvi.

Železo ima ključno vlogo pri tvorjenju rdečih krvnih celic, delovanju srca in skeletnih mišic, odzivu na okužbe, ohranjanju energije in normalnemu delovanju možganov. Ustrezna raven železa v krvi je posebej pomembna tudi, ko se ženska odloča za zanositev, tekom nosečnosti in po porodu. Pomanjkanje železa se lahko med drugim kaže v slabem počutju, utrujenosti, omotici, težki sapi, krhkih nohtih, izpadanju las, razdražljivosti in glavobolih. Povezano je tudi z zmanjšano kognitivno funkcijo, zlasti koncentracijo in kratkoročnim spominom, piše na spletni strani www.anemija.si, ki je namenjena izobraževanju o anemiji oz. slabokrvnosti.

To stanje lahko prizadene vse ljudi, je pa pogostejše pri ženskah, posebej pred menopavzo, v nosečnosti in po porodu, pa tudi pri otrocih do 5. leta starosti, pogosteje se pojavi tudi pri ljudeh s povečano telesno težo. Potreba po železu se poveča tudi ob večjih fizičnih obremenitvah. Pomanjkanje železa pred zanositvijo lahko vpliva na otrokovo rast, poveča verjetnost za prezgodnji porod in tveganje za majhno porodno težo. Med nosečnostjo je potreba po železu večja zaradi rasti posteljice, povečanja števila krvnih celic in razvoj ter pravilno rast otroka. Tudi po rojstvu je zadostna raven železa v krvi pomembna za zdrav razvoj.

K zadostni količini železa v krvi lahko pripomoremo tudi z ustrezno prehrano

Posledica slabokrvnosti je, da je v krvi manj hemoglobina – krvnega barvila v rdečih krvničkah, piše na spletni strani Društva bolnikov s krvnimi boleznimi Slovenije. Enostavno jo je mogoče diagnosticirati s testom krvi in tudi uspešno zdraviti. K zadostni količini železa v krvi lahko pripomoremo tudi z ustrezno prehrano. V telo ga je mogoče vnesti na primer z uživanjem mesa, rib, morskih sadežev, semen, žit, oreščkov in zelene listnate zelenjave. Hkratno uživanje vitamina C oz. živil, ki so z njim bogata, poveča absorpcijo železa v telo, na drugi strani pa jo zmanjšuje uživanje kave in pravega čaja. S pravilno izbiro prehrane lahko preprečimo pomanjkanje železa v telesu zaradi prehranskih vzrokov in zmanjšamo pomanjkanje železa ob drugih vzrokih (povečane potrebe pri otrocih in ženskah v rodni dobi). Pri hudem pomanjkanju železa v telesu – ob že razviti anemiji zaradi pomanjkanja železa – s hrano ne moremo ustrezno nadomestiti zdravljenja s pripravki železa.

V podjetju Lek so za ozaveščanje o pomenu železa ob današnjem dnevu pripravili akcijo Vzemite železo resno, v sklopu katere so pripravili zloženko in na spletni strani www.anemija.si zbrali različne informacije o železu, prepoznavanju simptomov pomanjkanja železa in ustreznem ukrepanju ob tem.

Vir: Lokalec.si

Oddaj komentar