Razpis za oddajo koncesije za mariborsko letališče podaljšan

Ministrstvo za infrastrukturo je razpis za podelitev koncesije za izvajanje storitev obratovanja na mariborskem letališču, ki se je iztekel te dni, podaljšalo do 10. marca. Kot so za STA pojasnili na pristojnem ministrstvu, naj bi zanimanje bilo, a želijo morebitni ponudniki pred dokončno odločitvijo še nekaj dodatnih informacij.

Več informacij v zvezi z razpisom in nadaljnjo usodo trenutno skoraj povsem mirujočega letališča za zdaj na infrastrukturnem ministrstvu, na čelu katerega je znova Alenka Bratušek, niso posredovali. Z njim sicer že od leta 2019, ko je od najema odstopila družba Aerodrom Maribor v lasti kitajskih vlagateljev, začasno upravlja državna družba DRI.

Kot so decembra ob objavi razpisa pojasnili na ministrstvu, je predmet koncesije, ki naj bi bila sklenjena za deset let, izvajanje storitev obratovanja mariborskega letališča v skladu z zakonom, ki ureja letalstvo, vključno z uporabo in rednim vzdrževanjem letališke infrastrukture.

Ker drugih uradnih pojasnil za zdaj ni, je časnik Večer poročal o neuradnih informacijah, da morebitni ponudniki zahtevajo še nekatere številke v zvezi z letališče, ki pa seveda že dlje časa niso preveč obetavne, saj letališče bolj ali manj sameva. Po podatkih pristojnega ministrstva je lani letališče beležilo le še 3919 potnikov ter slabih 24 ton tovora, prihodki pa so bili na ravni predlanskih.

Država je sicer nedavno sprejela zakon, ki naj bi za zagotovitev večje letalske povezljivosti Slovenije letalskim prevoznikom pomagal z okoli 5,6 milijona evrov subvencij letno.

Z njim bodo vzpostavili shemo državne pomoči za začetek obratovanja novih letalskih prog v obliki subvencij do največ polovice letaliških pristojbin v zvezi s progo. Do denarja bodo sicer upravičeni prevozniki, ki opravljajo mednarodni zračni prevoz na katerokoli letališče v Sloveniji, torej tudi v Maribor.

Vprašanje pa je, koliko letalske prevoznike zanima prihod na mariborsko letališče. Nenazadnje je ministrica Bratušek, takrat še v vlogi državne sekretarke, na januarskem zaslišanju pred odborom za gospodarstvo ob sprejemanju zakona o pomoči za zagotovitev večje letalske povezljivosti dejala, da so možnosti tudi za Maribor, ob tem pa dodala: “Iskreno pa povem, da skoraj dvomim, da bi našli nekoga, ki bi mu tudi na ta način subvencioniran let bil zanimiv.”

Na poznejšem zaslišanju pred matičnim parlamentarnim odborom je kot kandidatka za ministrico sicer dejala, da si želi, da bi našli upravljavca, ki bi letališču dal vsebino.

“Upam in pozivam, tudi promovirati smo poskušali čim bolj razpis, da ga zainteresirani ne bi spregledali, ter da bi tako res imeli bolj srečno roko kot vlada, ki je pred leti našla najemnika, a se je visoko leteča zgodba takrat slabo končala,” je dodala.

Medtem še vedno poteka tudi predolgo sprejemanje državnega prostorskega načrta, s katerim bi lahko bodočemu upravljavcu omogočili nadgradnjo letališke infrastrukture. Pristojni naj bi bili trenutno v fazi priprave dopolnitev in novelacij strokovnih podlag.

vir: lokalec.si

Oddaj komentar