V boju za večjo varnost na cestam: DARS v sekcijsko merjenje hitrosti na avtocestah

Dars je ta teden objavil javno naročilo za dobavo, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme sistemov sekcijskega merjenja hitrosti na avtocestah. Z izborom poskuša drugič, saj so prvi razpis lani ustavili. Vzpostavitev sistema je predvidena za štiri odseke avtocest, izbrani izvajalec naj bi ga vzpostavil v 20 mesecih po podpisu pogodbe.

Dars glede na razpisno dokumentacijo, dostopno prek portala javnih naročil, predvideva vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti na območju trojanskih predorov na štajerski avtocesti v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na območju višnjegorskega klanca na dolenjski avtocesti v smeri Novega mesta.

Projekt je po Darsovih pojasnilih za STA zasnovan enofazno. Sistemi sekcijskega merjenja hitrosti bodo tako vzpostavljeni le na omenjenih štirih odsekih, širitev sistema na druge dele avtocestnega omrežja za zdaj ni predvidena.

Najvišjo dopustno vrednost ponudb brez DDV je Dars določil pri 835.000 evrih, rok za vzpostavitev sistemov je 20 mesecev od podpisa pogodbe z izbranim izvajalcem. Ponudbe na Darsu čakajo do 30. novembra.

Dars je sicer podobno javno naročilo objavil že junija lani, a so naročilo nato. še preden bi prejeli ponudbe ustavili. Kot so pojasnili na Darsu, je bila povod za to ukinitev avtocestne policije.

Glavni cilj vzpostavitve sekcijskega merjenja hitrosti je umiriti hitrost na avtocesti na daljših razdaljah in s tem povečati varnost.

Sistem bo namreč meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Na točki A bo zabeležil natančen čas vstopa, na točki B pa natančen čas izstopa iz sistema. Ob znani razdalji med obema točkama bo izračunal povprečno hitrost. Če bo ta višja od dovoljene, bo voznik kaznovan.

S sistemom bo upravljala policija, ki bo prekrškarjem tudi izrekala globe. Dars v projektu tako nastopa le kot naročnik in plačnik sistema. “Kot upravljavcu avtocestnega omrežja nam je v velikem interesu, da se prometna varnost izboljša,” so zapisali za STA.

Pri tem so spomnili, da se je testni sistem, ki je v 2017 začasno deloval na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri proti Ljubljani, pokazal kot učinkovit, saj so se hitrosti takrat umirile.

vir: LOKALEC.SI

Oddaj komentar