Ste med tistimi oškodovanimi potrošniki, ki bi lahko dobili med sto in dvesto evrov odškodnine?

Vir: pixabay.com

Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD) in odvetniška pisarna Jereb bosta danes predstavila kolektivne odškodninske postopke zoper Telekom Slovenije, A1, Telemach in T-2 zaradi oškodovanj naročnikov pri podražitvah v zadnjih petih letih. 

Skupna vrednost oškodovanja zaradi podražitev v zadnjih petih letih naj bi bila namreč kar okrog 200 milijonov evrov oziroma med sto in dvesto evrov na naročnika, poročajo na portalu Žurnal24.si.  VZMD in odvetniška pisarna Jereb trdita, da so podražitve naročnin, ki so postale redna praksa, protipravne. Odvetnik Domen Peperko iz odvetniške pisarne Jereb je za portal povedal  so se operaterji pri podražitvah skrivali za členom iz zakona o elektronskih komunikacijah. Ta pa določa o obveščanju 30 dni vnaprej in o možnosti potrošnika, da odstopi od pogodbe v primeru podražitve. Da pa dejansko velja v tem primeru Zakon o varstvu potrošnikov, kjer je določeno, da mora biti pogodba uravnotežena.

Izpolnjena bi morala biti dva pogoja že ob podpisu pogodb

Poudaril je, da mora biti potrošnik vnaprej seznanjen z metodo dvigovanja cene, npr. da bi bilo vezano na indeks cen življenjskih potrebščin. Omenil je zadevo s področja dobave plina, kjer je Sodišče EU odločilo dve merili za zakonito spremembo cene. Najprej, da mora biti metoda spremembe cene vnaprej določena, s čimer mora biti potrošnik seznanjen, na drugem mestu pa, da ima potrošnik možnost odstopa od pogodbe.  Izpolnjena pa morata biti oba pogoja, je dejal Peperko. Operaterji pa so si po njegovih besedah pridržali rpavico do enostranskega spreminjanja pogodbenih pogojev vključno s ceno.

Pozivajo, da se oškodovani potrošniki pridružijo postopku

VZMD in odvetniška pisarna Jereb bosta vztrajala, če bosta prepričala sodišče in operaterje, pa to pomeni, da bi naročniki dobili odškodnino za zadnjih pet let, terjatve do podjetij namreč zastarajo po petih letih. Izpostavili so, da so se nekateri paketi operaterjev v zadnjih petih letih podražili za več kot 50 odstotkov.  VZMD vabi vse oškodovane potrošnike, da se pridružijo postopkom, odvetnik pa pravi, da bo v prvi fazi izveden izvensodni postopek, ta pa se lahko konča tudi s poravnavo.  Tako v postopku poravnave izven sodišča kot tudi v postopku kolektivne tožbe pa je po njegovih besedah pomembno, da se oškodovani potrošniki pridružijo. Sicer pa VZMD ocenjuje, še pišejo na portalu, da bi  moral Telekom zaradi neupravičenih podražitev naročnikom vrniti 90 milijonov evrov škode, A1 in Telemach pa med 40 in 45 milijonov. Omenili so tudi  T-2, a podatke o tem operaterju zbira zbira druga sodelujoča odvetniška družba.

Ali bi dobili odškodnino samo v postopek vključeni oškodovanci, bo odločalo sodišče

Sodišče bo sicer odločalo o tem, ali bi poravnava, če bo do te prišlo, veljala za vse, torej tudi za tiste naročnike, ki se ne bi vključili v postopek. Ob tem pa pravi, da obstajajo različne možnosti, od tega, da se odškodnino določi samo za vključene, do tega, da bi se morali tisti, ki nočejo biti vključeni, izrecno izključiti iz postopka. Na drugi strani pa, da bi se morali tisti, ki želijo biti vključeni, za to tudi izrecno pridružiti. Kako bo postopek potekal in katere možnosti bodo obveljale, bo VZMD obveščal, je še dejal odvetnik Peperko. Izpostavil pa je, da se lahko priključijo vsi tisti, ki imajo naročniško razmerje s katerim izmed operaterjev za telefonijo, televizijo ali internet ter jim je operater podražil paket, oni pa niso odstopili od pogodbe.

Oddaj komentar