Nova urbana oprema in igrala oživela ponudbo Mariborskega Pohorja

FOTO: Marko Pigac

Mariborsko Pohorje je priljubljena izletniška točka tako za domačine kot tudi turiste. V okviru projekta »Doživetja Bolfenk« so želeli nadgraditi vsebine, ki bi naš »hrib« naredile še bolj zanimiv za vse, ki jih zanimata narava in kulturna dediščina ter kakovostno preživljanje prostega časa v objemu gozdov, kjer lahko sprostimo misli.
Partnerji projekta, Mestna občina Maribor, RRA Podravje – Maribor, Turistična agencija Pohorje turizem in Hortikulturno društvo Maribor so z namenom oživitve turistične ponudbe Mariborskega Pohorja na štirih lokacijah postavili različno urbano opremo v skladu s smernicami iz kataloga elementov urbane opreme Pohorja (klopi, foto točki, stojalo za kolesa, informacijske table) ter igrala, ki s svojo edukativno, izkustveno in doživljajsko noto bogatijo prostor od Habakuka do Cerkve sv. Bolfenka.

FOTO: Marko Pigac

Zaradi izjemnega potenciala, ki ga ima celotno območje Mariborskega Pohorja – od spodnje postaje vzpenjače do trikotne jase in Koče Luka, do Bellevuja in Bolfenka, pa vse do Razglednika, so pripravili t. i. programsko nalogo – elaborat celovite ureditve omenjenega prostora. Za potrebe razvoja kadra so oblikovali program edukacije in ozaveščanja o vsebinah Mariborskega Pohorja ter izvedli delavnice za turistične vodnike, hkrati pa tudi oblikovali model programa vodenih doživetij za tri ciljne skupine, so zapisali v sporočilu za javnost.

Projekt je sofinanciran iz sredstev Republike Slovenije in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja, v okviru ukrepa PRP 19.2 – sredstva EKSRP v okviru TOTI LAS, Mestna občina Maribor kot vodilni partner in partnerji Regionalna razvojna agencija za Podravje – Maribor, Turistična agencija Pohorje turizem in Hortikulturno društvo Maribor. Celoten znesek projekta znaša 106.081,26 EUR, lastni vložek MOM pri projektu je 42.462,76 EUR.

Mestna občina Maribor ima manjši delež površine na Pohorju (v primerjavi s celotnim Partnerstvom za Pohorju le 2,47 % delež površine občine na Pohorju, a hkrati kar 45,72 % delež glede na število prebivalstva), kar predstavlja velik izziv v smeri oblikovanja atraktivne turistične ponudbe za domačine in turiste. Občina je že s pobudo za ustanovitev Partnerstva za Pohorje nakazala, da verjame v potencial tako celotnega Pohorja, kakor tudi manjšega območja, ki meji na občino.

FOTO: Marko Pigac

Župan Mestne občine Maribor, Aleksander Saša Arsenovič: »Z novostmi na Mariborskem Pohorju sledimo tako razvojni kot tudi turistični strategiji Partnerstva za Pohorje po ohranjanju zelene oaze Pohorja. Z vzpostavitvijo doživljajske infrastrukture, vključevanjem in obnovo naravne in kulturne dediščine v turistično ponudbo ter s tem zagotavljanjem storitev za dvig kakovosti življenja lokalnega prebivalstva smo poskrbeli tudi v projektu Doživetja Bolfenk. S tem projektom spodbujamo gospodarstvo in turizem ter je del urbane zgodbe, postavitve 25 igral v zadnjih dveh letih, ki jih Mestna občina Maribor vzpostavlja na območju občine. Partnerstvo za Pohorje je zaradi tako dobrih partnerjev uspešno že tretje leto in veseli me, da skupaj razvijamo dobre projekte in vsebine ter smo vsem dokaz, da znamo biti v tej regiji tudi povezani.«

Regionalna razvojna agencija za Podravje – Maribor že tri leta uspešno vodi in koordinira aktivnosti v okviru Partnerstva za Pohorje in spodbuja tudi ostale partnerje k razvoju svojih potencialov. Uroš Rozman, direktor RRA Podravje – Maribor: »V letu 2021 je Pohorska vzpenjača na Pohorje prepeljala 333.000 potnikov. Številka obiskovalcev Pohorja pa je bistveno višja, če k temu prištejemo dnevne in vikend obiskovalce ter turiste. Dejstvo je, da gre za eno bolj obiskanih mariborskih točk, ki je potrebovala nove vsebine. Z oživitvijo nekaterih točk smo na začetku poti. Z oblikovano programsko nalogo, ki pa je identificirala celoten potencial od spodnje postaje vzpenjače pa vse do Razglednika pa smo postavili tudi temelje za privabljanje investitorjev za vlaganje v turistično infrastrukturo na Pohorju.«

Ob omenjenih investicijah pa so v projektu velik poudarek dali tudi pripravi vsebin, ki bodo pripomogle k oblikovanju vodenih doživetij za različne ciljne skupine ter hkrati programa, s katerim želijo ozaveščat o vsebinah Mariborskega Pohorja.

Ilona Stermecki, Turistična agencija Pohorje turizem: »Oblikovali bomo model za razvoj turističnih produktov oz. vodenih doživetij Destinacije Bolfenk, ki bo temeljil na usmeritvah iz turistične strategije Destinacije Pohorje, prav tako pa bo zasledoval cilje nacionalne strategije slovenskega turizma za obdobje 2022−2028. Ponudba bo oblikovana za izbrane ciljne supine in bo uresničevala cilje, poslanstvo ter vizijo Destinacije Pohorje.«

Neukrotljiva narava Pohorja je eden izmed ključnih razlogov za njegov obisk. Da bi jo približali čim večjemu številu ljudi so skupaj s Hortikulturnim društvom Maribor pripravili t. i. alpinetum oz. gozdni vrt, na katerem so zasajene tipične rastline Pohorje. Borut Ambrožič, predsednik društva. »Slovenija je iz vidika flore zelo raznolika, bogata dežela. Na področju gozdnega vrta, ki je nastal v okviru tega projekta, so svoje mesto dobili: rumeni dren, tisa, rušje, plahtica, origano, rušnata mastnica in mnoge druge. Vrt je namenjen uživanju, opazovanju in spoznavanju rastlin, ki so se skozi zgodovino uveljavile na tem prostoru.«

Z omenjenimi aktivnostmi so pričeli na Pohorju graditi uspešno zgodbo, ki bo zanimiva tako za turiste omenjenega območja kakor tudi za lokalno prebivalstvo, ki svoj »hrib« obiskuje vsakodnevno.

Oddaj komentar