Kooperativa Dame z novim gostinskim lokalom v Mariboru

foto: Facebook Kooperativa Dame

Štiri gospe, ki so po spletu različnih okoliščin pred leti ostale brez službe, so na začetku leta 2014 združile moči in ustanovile socialno podjetje Kooperativa Dame. Njihova poslovna ideja temelji na razvoju trajnostnega gostinstva in turizma ter se prihodnji teden uresničuje z odprtjem novega gostinskega lokala v Mariboru.

V gostilnici Pri damah na Ljubljanski ulici, nedaleč od Univerzitetnega kliničnega centra Maribor, bodo nudile lokalne in ekološke jedi in izdelke. Poslovno idejo so v manjšem obsegu preizkusile že v kavarni Lutkovnega gledališča Maribor, kjer jo poslej ohranjajo v manjšem obsegu.

V novem gostinskem lokalu, ki so ga dobile za leto in pol v brezplačni najem od občine, je po besedah direktorice Alenke Iskra sedem redno zaposlenih oseb, v prihodnje pa načrtujejo še dodatne zaposlitve. Zaposlujejo ljudi iz ranljivih skupin, pri pripravi hrane uporabljajo lokalno pridelane izdelke ter poskušajo s svojo dejavnostjo čim manj obremenjevati okolje.

Kot socialno podjetje so uspešno koristile vse priložnosti podpornega okolja, kot so razpis za javna dela v socialnih podjetjih, razpisi Slovenskega podjetniškega sklada, strokovno podporno okolje v mariborski razvojni zadrugi Tkalki, letos pa jim je s prostori prišla naproti še občina.

Kooperativa Dame je po besedah predstavnice Tkalke Karoline Babič ena lepših socialnopodjetniških zgodb v Mariboru. “Socialno podjetništvo se pogosto napačno razume kot nekaj, kar sodi v polje sociale, humanitarnosti, družbene odgovornosti, invalidskih podjetij ali kakšnih drugih zadev s socialno vsebino. Kar nikakor ne drži. Definicija socialnega podjetništva je jasna in preprosta: socialno podjetje je podjetje, torej organizacija, ki živi na trgu s svojimi produkti, torej s svojimi tržnimi storitvami ali proizvodi,” je pojasnila.

Iskra, ki je nekoč vodila največje mariborsko turistično podjetje Terme Maribor, je s pobudo za Kooperativo Dame želela dokazati, da je mogoče uspešno poslovati tudi v okviru socialnega podjetništva. O razlikah med vodenjem tržno naravnane družbe in socialnega podjetja pa pravi: “V samem ustvarjanju ponudbe ni nobene razlike, saj morajo biti kakovost, cena in storitev naravnani do končnega potrošnika. Je pa precej drugače, ko delaš z ljudmi, ki niso profesionalno iz te panoge. Hkrati je posebno zadovoljstvo, ko veš, da večina ljudi, ki delajo pri nas, drugače ne bi dobila zaposlitve. Še posebej v Mariboru, kjer je visoka brezposelnost, je to izjemnega pomena.”

Želi si, da bi bilo še več takšnih socialnih podjetij. “Sicer ne vem, kako si predstavljamo, da bodo ljudje delali do 65. leta starosti. Le kje bodo zaposleni?” se je vprašala.

Vir: Lokalec.si

Oddaj komentar