V mariborski galeriji artKIT razstava o človeško-kameninski hibridnosti

V galeriji artKIT se je včeraj odprla razstava z naslovom Privlačnost. Petrifikacija: Intimno – kozmični dialog elementov umetnice OR poiesis znane tudi kot Petra Kapš o človeško-kameninski hibridnosti skozi več variacij in medijev: performativni video, abstraktno zvočno kompozicijo in serijo tiskov procesualno-performativnih podob.

Razstava bo na ogled do 28. maja.

“Človeško-kameninsko hibridnost – to čudno drugost radikalno intimne bližine – raziskujem skozi performativno sodelovanje s skrajno drugačnimi entitetami od mene same (tako se vsaj zdi na prvi pogled). Nepremične kamnite entitete s svojim eonskim vztrajanjem v navidezno nespremenljivi pozi izžarevajo polje, nekakšno plimovanje, ki nežno, a vztrajno privlači veliko bolj gibke življenjske oblike,” je o temi razstave dejala umetnica, kot so sporočili iz Kulturno-izobraževalnega društva (KID) Kibla.

Inspiracija razstave Privlačnost

Petrifikacija je po besedah umetnice ustvarjalna privlačnost med kameninami in človekom. Pozornost umetnica usmerja v slutnjo, da človek ni le bližnji živalim in rastlinam, ampak se bližina spušča še veliko globlje, v anorgansko, v mineralno, in se brezčasno razteza v kozmično.

“Prijateljstvo med mojo roko in tem kamnom uprizarja starodavni in neizpodbitni eros, sorodnost materije s seboj (David Abram, Becoming Animal: An Earthly Cosmology). Performativna praksa z elementi temelji na procesualnosti, na poglabljanju in širjenju zaznavnega polja. Privlačnost. Petrifikacija ponuja proces uglaševanja z elementi, tokrat s kameninami,” je še menila umetnica.

OR poiesis znana tudi kot Petra Kapš je umetnica in raziskovalka na področju bio- in geoakustike, hidroakustike, slušne percepcije, interaktivnega zvočnega performansa v konkretnem, akustičnem prostoru ter digitalno nadgrajeni realnosti, spletne transmisije in umetniškega radia.

Svoje delo tke vmes med umetnostjo zvoka, radia, časprostor poezijo, performansom in fotografijo.

Besedo, njen primarni medij, razširja v sonornih sferah časprostor poezije. Razvija performativno prakso terenskega snemanja, raziskuje in udejanja možnosti avtorskega radijskega prostora, posveča se auralnosti uprostorjenega spomina in časovnim vrtinam.

Ob vseh digitalnih razsežnostih je središčna fizična prisotnost telesa

Njena zvočna dela beležijo samote. V zadnjih letih je pomembno prispevala k razvoju interaktivnih, zvočnih in performativnih umetniških praks. Pomembno je njeno eksperimentiranje in razvoj lokacijskih medijev v navezavi na slušno senzoriko in razvoj topografskih zvočnih arhivov, artikuliranje subtilnih intervencij v javni prostor in raziskovanje spomina in spominjanja, poudarjeno skozi zvok, zaznavo in percepcijo, v dinamiki med starodavnim in sodobno stvarnostjo, so še sporočili iz KID Kibla.

Umetnica deluje v slovenskem in mednarodnem okolju. Je ustanovna članica združenja CENSE (Central European Network for Sonic Ecologies) in članica skupine JATA C ter kolektiva radio.earth.

vir: lokalec.si

Oddaj komentar