Zaradi PCT pogoja ponekod precej hude krvi

Zaradi preverjanja, ali stranka izpolnjuje pogoj prebolevnosti, cepljenja in testiranja (PCT), je marsikje precej nejevolje. Petrol je med drugim poročal o incidentu, ko je ena od strank svoje vozilo pustila na bencinskem servisu; odstraniti ga je morala policija.

Z današnjim dnem so v veljavo stopile obsežne spremembe odlokov za omejevanje širjenja epidemije covida-19, ki uvajajo pogoj PCT v veliko večino javnega življenja v državi.

Nujen je za obisk katere koli trgovine z izjemo živilskih, upravne enote, sodišča ali za uporabo javnega potniškega prometa. PCT je treba denimo izpolnjevati tudi na bencinskih servisih, na poštah in bankah.

Ponekod je zaradi tega tudi precej hude krvi

V Petrolu so za STA pojasnili, da na njihovih prodajnih mestih preverjanje pogoja PCT sicer poteka tekoče, a je nejevolje med kupci precej, zaposleni pa so deležni številnih žaljivk in zmerjanja.

Dopoldne je na prodajnem mestu v Brežicah prišlo tudi do incidenta. Kot so za STA pojasnili v Petrolu, je ena oseba želela napolniti rezervoar na vozilu, a zaradi neizpolnjevanja pogoja PCT tega ni mogla storiti, zato je zaklenila avto in ga pustila na območju prodajne enote. Avto je po prijavi Petrola odstranila policija, ki zdaj vodi postopek zoper osebo.

Na Petrolovem bencinskem servisu v Izoli sicer gneče dopoldne ni bilo, uslužbenci so izpolnjevanje pogoja PCT preverjali s čitalcem QR-kod. Stranke so bile redkobesedne, nobena pa ni bila videti nezadovoljna.

“Ni bilo nobene nevšečnosti. Bi bilo pa dobro, da bi tak režim uvedli že pred tremi tedni ali mesecem dni. Zdaj smo že preveč globoko zašli v to covid situacijo,” je za STA ocenil domačin. Preverjanje pogoja PCT tudi pri točenju goriva podpira tudi starejši občan iz Brkinov. Kot je dodal, pri obisku črpalke ni imel težav ali čakal dlje kot ponavadi.

V nakupovalnih središčih SES Slovenija so v skladu z napovedmi oblikovali ekipe in imajo tako na vhodih dodatno osebje – od varnostnikov, rediteljev, ponekod so na pomoč priskočili gasilci in študenti.

“Kader je bilo težko dobiti,” je za STA povedal direktor družbe Toni Pugelj. V trgovskem centru Aleja v Ljubljani imajo denimo za preverjanje PCT osem dodatnih oseb v dopoldanski in osem v popoldanski osebi, še nekaj ljudi predstavlja rezervo. “To pomeni, da imamo trenutno dodatnih 20 ljudi, ki nam bodo pomagali,” je povedal Pugelj.

Ljudi o potrebi izpolnjevanja pogoja PCT obveščajo tudi z obvestili pred vhodi v center. Ko kupci enkrat vstopijo, pa jim potrdila ni treba več kazati in lahko prosto nakupujejo v vseh trgovinah.

Tudi v trgovskih središčih so že imeli nekaj incidentov, saj nekateri ljudje ne želijo pokazati potrdila oz. imajo “neprijetne pogovore” z zaposlenimi, je pojasnil Pugelj. Situacije rešujejo v mirnem tonu, ljudi napotijo na testne točke v centrih, v nekaterih ob določenih dnevih in urah omogočajo tudi cepljenje.

So pa na testnih točkah zaznali povečano gnečo; ponekod je naenkrat čakalo tudi do 300 ljudi.

Kaj PCT pomeni za promet v trgovskih središčih, je po oceni Puglja še prezgodaj ocenjevati. Kupcev, ki vstopijo v center, je manj, večinoma pa gre za ljudi, ki dejansko nekaj kupijo. Direktor SES Slovenija sicer ocenjuje, da testiranje potrebuje okoli polovica njihovih obiskovalcev.

Pred nakupovalnim centrom Supernova Koper se je pred testnim mestom dopoldne vila vrsta. Preverjanje izpolnjevanja pogoja PCT so poverili varnostni službi – konkretno sta pred vhodom stranke preverjala študenta -, vstopanje v center pa je bilo tekoče.

Upokojenka iz Kopra, ki je sicer cepljena, pri nakupih ni imela težav. Kot je povedala za STA, pa jo skrbi nadaljnje zaostrovanje ukrepov, ki po njenem odvračajo stranke: “Ta trgovina je zelo dobro založena in dosti ljudi je. Danes pa je prazno.”

Še en starejši občan je pojasnil, da ni imel nobenih težav: “Pokazal sem potrdilo o cepljenju, pa sem šel noter.”

V Pošti Slovenije so poudarili, da imajo mrežo 482 poslovalnic. Pri družbah za zasebno varovanje so preverjali, ali jim lahko zagotovijo zaposlene, ki bi pomagali preverjati izpolnjevanje pogoja PCT ob vhodu v poslovalnice, a jim tega nihče v Sloveniji ni mogel zagotoviti. Zato potrošnike o potrebi po izpolnjevanju pogoja PCT obveščajo ob vhodih v poslovalnice, sam pogoj pa preverjajo z izjavo stranke.

“Pri opravljanju dela se bomo srečevali z različnimi situacijami, tudi negodovanjem strank,” se zavedajo na Pošti Slovenije. Prizadevali si bodo za kakovostne storitve, državnim organom pa so tudi že predlagali, da pošto izvzame iz sistema PCT.

Nekateri gostinci so se medtem odločili zapreti vrata

Tako so v kamniški piceriji Pri Cesarju prek spletnega družbenega omrežja Facebook stranke obvestili, da bodo picerijo zaprli. “Menimo, da je tovrstni ukrep nemogoče izvajati,” so navedli. Do nadaljnjega bodo zato nudili osebni prevzem in dostavo, po dogovoru bodo sprejemali še zaključene družbe.

vir: lokalec.si

Oddaj komentar