Večini mariborskih voznikov težave povzroča(la) hitrost

33 dolgoletnih voznikov se je v Mariboru pod okriljem Zavarovalnice Triglav ponovno odpravilo na izpitno vožnjo. Prve dne akcije, smo se na teren odpravili tudi, mi reportaža vnovične izpitne vožnje je na ogled na tej povezavi.

Po lanski Turneji mobilnosti, na kateri so v največji slovenski zavarovalnici s pomočjo simulatorja varne vožnje DRAJV testirali, kakšni vozniki so v različnih slovenskih regijah, se je nedavno 33 dolgoletnih voznikov po štajerski prestolnici ponovno zapeljalo z učiteljem vožnje in preverjalo svojo vozniško pripravljenost še v praksi. In kako so se odrezali?

Vozniške spretnosti Mariborčanov in njihovo poznavanje cestnega bontona je raziskovala že lanska Turneja mobilnosti, ki je potekala po desetih večjih slovenskih mestih. Vozniki v štajerski prestolnici so se takrat uvrstili v zadnjo tretjino, saj so bili po pokazanih vozniških spretnostih na simulatorju na 7. mestu.

»Z vožnjo na simulatorju bi lani vozniški izpit opravila slaba tretjina mariborskih voznikov. Letos smo akcijo iz okolja simulatorja zato preselili še na ceste. Prav tovrstno obnavljanje vozniškega znanja dolgoletnih voznikov je namreč korak k varnejšim cestam za vse,« je povod za akcijo Ponovno na izpitno vožnjo opisal Uroš Skuhala, direktor območne enote Maribor Zavarovalnice Triglav.

Večina voznikov izpita ne bi opravila

Rezultati vožnje po mariborskih cestah so pokazali, da bi od vseh voznikov uspešno opravilo izpitno vožnjo (samo) pet oziroma 15 odst. tistih, ki so se še enkrat odpravili na ponovitev izpitne vožnje. Največ preglavic je kandidatom povzročala hitrost, saj je 66 % voznikov (22 kandidatov) prekoračilo omejitev hitrosti na različnih odsekih.

Težave je voznikom – približno polovici – povzročalo tudi ustavljanje, saj niso upoštevali prometne signalizacije USTAVI. Ko je bila vidljivost slabša, so se vozniki prav tako neustrezno premaknili do točke vidljivosti. Petina voznikov, večinoma starejši, se je nepravilno vključevala/izključevala s hitre ceste in se prehitro vključevala oz. že na voznem pasu zmanjševala hitrost.

Bolje je šla Mariborčanom vožnja po krožiščih, ki jih je v Mariboru kar nekaj, od enopasovnih, dvopasovnih do kanaliziranih, tudi »turbokrižišče« ima štajerska prestolnica, a le 7 voznikov ni obvladalo vožnje v krožišču.

Priložnost za spreminjanje vozniških navad

Čeprav je bilo na ponovitvi izpitne vožnje v Mariboru uspešnih še manj voznikov kot pri spomladanski vožnji na simulatorju, je bila končna ocena učiteljev vožnje kljub temu spodbudna. Usmerjena je k zavedanju, da je trenutek za volanom, ko voznik napako naredi, hkrati tudi najboljša priložnost, da je na napako opozorjen. Tako ima takoj priložnost spremeniti svojo vozniško navado.

Učitelji vožnje so ob tem poudarili, da opravljen izpit ni edini del izkušnje: »Nekaj je formalno opravljen izpit, drugo pa je DNK voznika, ki ga pravzaprav poskušamo spremeniti. Torej, ali smo se pripravljeni spremeniti, sprejeti nove tehnologije, nove prometne zanke. To je tisto, kar šteje. Je pa vsak, ki pride na ponovno vožnjo, že zmagovalec, ker je zmogel ta pogum,« je ob koncu akcije povedal Manuel Pungertnik, vodja ekipe učiteljev vožnje AMZS, ki je potovala po slovenskih mestih v okviru akcije Ponovno na izpitno vožnjo.

Oddaj komentar