S pravilno uporabo naprednih asistenčnih sistemov do manj prometnih nesreč

Avto-moto zveza Slovenije želi v sodelovanju z mednarodno avtomobilistično zvezo FIA Regija I povečati osveščenost voznikov o pomenu naprednih asistenčnih sistemov, ki lahko ob pravilni uporabi prispevajo k varnejši vožnji in zmanjšanju števila prometnih nesreč.

Ob tem se s kampanjo NAS (napredni asistenčni sistemi) pridružuje pobudi predsednika mednarodne avtomobilistične zveze FIA Jeana Todta k obeležitvi svetovnega dneva spomina na žrtve prometnih nesreč (15. november 2020): »V AMZS smo prepričani, da kombinacija na vožnjo osredotočenega voznika, ki pravilno uporablja napredne asistenčne sisteme, in ustrezne cestne infrastrukture precej zmanjšuje verjetnost, da tak voznik postane povzročitelj prometne nesreče.«

Boljše stanje prometne varnosti

Razvoj sistemov pasivne in aktivne varnosti v vozilih, ki mu izdelovalci vozil že več desetletij namenjajo veliko pozornost, je in bo pripomogel k izboljšanju stanja prometne varnosti. Od novih naprednih sistemov in njihove obvezne vgradnje v vsa na novo homologirana vozila od julija 2022 in v vsa nova vozila od julija 2024 se pričakuje še nadaljnji pomemben prispevek avtomobilske industrije k zmanjšanju števila prometnih nesreč: »V AMZS smo prepričani, da lahko napredni asistenčni sistemi pripomorejo k večji varnosti – če ne preprečijo v celoti, lahko vsaj omilijo posledice prometnih nesreč, ki se najpogosteje zgodijo zaradi napak voznikov oziroma človeškega dejavnika«, meni Erik Logar, vodja področja varna mobilnost, in pojasni, da večina modernih sistemov deluje na podlagi številnih vgrajenih senzorjev in kamer.

Dodaja tudi, da morajo vozniki vedeti, kakšen sistem je vgrajen v njihovem vozilu in kako deluje, ter da so tovrstni sistemi zanesljivi le, če so tehnično brezhibni in delujejo v ustreznem okolju. Že vremenski vplivi ali umazanija na kameri oziroma radarskem senzorju lahko zmoti sistem in ta ne deluje pravilno. Ob tem pa Logar zlasti izpostavlja: »Vozniki se moramo kljub tehnološkemu napredku zavedati, da so napredni asistenčni sistemi »zgolj« pripomočki, ki pomagajo k varnejši vožnji, in da je še vedno voznik tisti, ki je s svojim ravnanjem v največji meri odgovoren za varno vožnjo. Vsi asistenčni sistemi, ki so vgrajeni v novejša vozila, so torej namenjeni »le« popravljanju ali delnemu popravljanju napak voznikov.«

Natančna predstavitev naprednih asistenčnih sistemov in njihovega delovanja

AMZS voznikom svetuje, naj ob nakupu vozila od prodajalca zahtevajo natančno predstavitev naprednih asistenčnih sistemov in njihovega delovanja, saj se ti med vozili razlikujejo. AMZS tudi vabi voznike, naj obiščejo AMZS Center varne vožnje na Vranskem, in praktično uporabo naprednih asistenčnih sistemov preizkusijo na varen način, ob pomoči in nasvetih inštruktorja varne vožnje (več informacij o izobraževanju Uporaba naprednih asistenčnih sistemov je mogoče najti na spletni povezavi.

Da bi vozniki bolje spoznali prednosti naprednih asistenčnih sistemov, je AMZS v sodelovanju s FIA Regija I pripravil tudi kampanjo, s katero se pridružuje obeležitvi svetovnega dneva spomina na žrtve prometnih nesreč (ta je letos 15. novembra): »V AMZS smo prepričani, da kombinacija na vožnjo osredotočenega voznika, ki pravilno uporablja napredne asistenčne sisteme, in ustrezne cestne infrastrukture precej zmanjšuje verjetnost, da tak voznik postane povzročitelj prometne nesreče«,« poudarja Logar. Kampanja NAS sicer promovira uporabo treh naprednih asistenčnih sistemov: aktivnega radarskega tempomata, sistema za ohranjanje smeri vožnje in sistema za samodejno zaviranje v sili.

Izsledki študij

FIA Regija I je v povezavi z naprednimi asistenčnimi sistemi pred nedavnim objavila tudi izsledke študije, ki med drugim ugotavlja, da bodo lahko napredni asistenčni sistemi resnično odigrali svojo vlogo in prispevali k manjšemu številu prometnih nesreč, če bodo izpolnjeni sledeči pogoji: tehnična optimizacija sistemov, osveščenost voznikov in sodobna cestna infrastruktura. Kot je izjavila generalna direktorica FIA Regija I Laurianne Krid, študija potrjuje, da če želimo v popolnosti izkoristiti potencial naprednih asistenčnih sistemov, potrebujemo celovit pristop vseh deležnikov na tem področju – od izdelovalcev vozil, upravljavcev cest do zakonodajalcev, ki morajo opraviti svojo vlogo.

Oddaj komentar