Predor pod mestnim jedrom Maribora bi stal okoli 25 milijonov evrov, računajo na sofinanciranje države

VIR: MO Maribor

O predoru pod mestnim jedrom Maribora smo v živo spregovorili z dvema sogovornikoma. S podžupanom Mestne občine Maribor, Samom Petrom Medvedom in Vojkanom Jovičićem iz IRGO Consulting doo, ki je bil vodja študije o izvedljivosti umestitve predora pod središče Maribora.

Mestna občina Maribor je naročila študijo izvedljivosti predora po centrom Maribor, le-ta je, ob upoštevanju določenih pogojev gradnje, potrdila možnost umestitve predora pod staro mestno jedro. Predor bi potekal pod Slovensko ulico od križišča Gosposvetske in Vrbanske ceste na zahodu do križišča Titove ceste s Partizansko cesto in Prešernovo ulico na vzhodu v skupni dolžini 980 metrov, razmišljajo pa tudi po podaljšanju do Meljske ceste, nam je v pogovoru zaupal podžupan Samo Peter Medved.

Tovrstna dela potekajo povsem svetu

Vodja študije Vojkan Jovičić je na naše vprašanje, kako bi predor umestili pod staro mestno jedro dejal: “Tehnološko je izziv, a tovrstna dela potekajo po vsem svetu, kjer je potrebno urediti v urbanem okolju, mestni promet, ki mora potekat večnivojsko. Tehnološki postopki za tovrstne gradnje so utečeni, dobro so tudi pokriti s strokovno literaturo in je veliko izkušenj iz celega sveta.”

Finančno bi bil skoraj kilometer dolg predor precejšen zalogaj, podžupana smo vprašali kakšno o okvirnem strošku: “Ocena investicije, ki jo imamo iz študije preverljivosti je 25 milijonov evrov, to je investicijski zalogaj, ki bi ga država zmogla, občina glede samih zemljišč in pa projektne dokumentacije prav tako. Težave je v tem da evropski sredstev ni mogoče pridobiti za gradnjo prometne infrastrukture in tu nam je dostop do kohezijskih sredstev močno omejen.”

Računajo na sofinanciranje države

“Občina sama takšnega projekta ni sposobna izvest. Minister se je pred enem tednom seznanil s projektom in podprl idejo. Pozdravil je to, da občina proaktivno razmišlja,” nam na vprašanje o financiraju projekta pojasni podžupan. Kakšni pa so nadaljnji koraki mariborske občine? “Najprej je to, da mora občina to zadevo prostorsko umestit, to je čisto stvar, ki se tiče mesta, druga stvar je to, da pripravimo projektno dokumentacijo, tretja pa je to, da uredimo kategorizacijo državnih cest v mestu – Gosposvetska, Partizanska, Meljske. S tem pa pride potem tudi možnost sofinanciranja države. Možnost pridobivanja evropskih sredstev, bi lahko bila preko trajnostne mobilnosti, preko zapiranja celotnega historčnega jedra za promet.”

V kolikor pridejo v poštev sredstva trajnostne mobilnosti mora biti pripravljena projektna dokumentacija, še pojasni Medved: “Želeli bi si, da s projektom gremo naprej, da ne izgubljamo časa. Izvesti je vklučitve v prostorske akte. Seveda si želimo tvornega pogovora z državo, z ministrstvom za infrastrukturo, da najdemo pot kako to financirati.”

Na polovici predora predviden ubežni rov na površino

Vojkan Jovičić iz IRGO Consulting doo še pojansi, da je bilo v študiji ugotovljeno, da je optimalna rešitev za zahodni obvoz v predor križišče Gosposvetske in Vrbanske ceste, za vzhodni uvoz v predor pa križišče Partizanske in Titove ceste. Predor je konkavne oblike z 10 odstotnim vzdolžnim naklonom na vstopno – izstopnih klančinah in 0,5 odstotkov naklona na ostalem delu trase. Najnižja točka predora je na koti 254 metra n. m. in se nahaja približno na polovici predora, kjer je prav tako predviden ubežni rov na površino.

Celotnemu pogovoru pa lahko prisluhnete na spodnji povezavi.

Pogovor o predoru pod Mariborom

Objavil/a BK TV dne Sreda, 18. november 2020

Oddaj komentar