Potovanje po EU v času virusa covid-19: Vse kar morate vedeti na enem mestu

Pandemija koronavirusa še vedno vpliva na potovanja, dostop do številnih destinacij je potnikom omejen oz. lahko potujemo samo pod določenimi pogoji. Prav tako je omejena razpoložljivost turističnih nastanitev, kar pomeni, da so omejene ali v celoti prepovedane možnosti prenočevanja v hotelih in drugih nastanitvenih obratih.

Zaradi negotove in spreminjajoče situacije moramo pred potovanjem pridobiti vse pomembne informacije:
– Priporočamo, da pred rezervacijo preverite, ali sta potovanje na izbrano lokacijo in nastanitev mogoča – in pod kakšnimi pogoji.
– Rezervirajte vozovnice in nastanitve tam, kjer vam v primeru zapleta omogočijo vračilo
celotne kupnine.
– Pomembno je, da pred potovanjem pridobite vse informacije o območju oz. državi, kamor
potujete. Najbolje je preveriti uradne državne vire, tako da boste vedno na tekočem z
dogajanjem, saj so države sprejele različne omejevalne ukrepe za zajezitev širjenja
koronavirusa in zaščito življenj.

Platforma Re-open EU

Za informiranje državljanov je EU leta 2020 zagnala platformo Re-open EU, kjer so na enem mestu zbrane bistvene informacije o varni ponovni vzpostavitvi prostega gibanja in turizma po vsej Evropi. Na voljo je v 24 uradnih jezikih EU in je enostavno dostopna prek spletišča, od 14. decembra pa je na voljo tudi kot brezplačna mobilna aplikacija za operacijska sistema Android in  iOS .

Digitalno zeleno potrdilo

Evropska unija je marca 2021 sprejela zakonodajni predlog o uvedbi digitalnega zelenega
potrdila. Gre za dokazilo, da je oseba ali cepljena proti covid-19 ali prejela negativen rezultat testa ali ozdravela po okužbi s covid-19. Za izdajo katerega so pristojni nacionalni organi, v Sloveniji bo potrdilo mogoče pridobiti na portalu zVem, za njegovo pridobitev pa bo treba imeti mobilno identiteto smsPass ali digitalno potrdilo. Potrdilo bo lahko na zahtevo državljana izdajal tudi NIJZ.

Sprememba programa potovanja zaradi omejitev, povezanih s covid-19

Če potovanje v ciljno državo zaradi virusa covid-19 ne more biti izvedeno, ga odpove že organizator in potrošniku povrne stroške v roku 14 dni po odpovedi potovanja. Potrošnik lahko načeloma odpove potovanje le, če je zaradi omejitev program potovanja v namembni državi tak, da ga ni mogoče izvesti v predvidenem obsegu in gre za bistveno spremembo programa.

Če se med potovanjem okužite s covid-19

Organizator potrošniku ni dolžan kriti morebitnih stroškov bivanja v karanteni, če ta na potovanju zboli ali če je bil v stiku z okuženo osebo. Organizator v takem primeru nudi informacije in pomaga pri poznejši vrnitvi domov. Organizator potrošniku, ki mora v karanteno, prav tako ni dolžan vrniti denarja zaradi neizvedenega programa potovanja, niti ni dolžan omogočiti prestavitve potovanja. Če boste v času potovanja potrebovali dodatno pomoč in nasvete, se lahko obrnete tudi na Evropski
potrošniški center.

Zapis je nastal v sklopu projekta Evropa na našem pragu, ki ga za namen informiranja državljanov izvajajo v Zavodu PIP Maribor. Projekt je sofinanciran s sredstvi Evropske unije.

Spremljate jih lahko na Facebook strani TUKAJ, informacije najdete tudi na njihovi spletni strani TUKAJ.

Oddaj komentar