Odprava treh Mariborčanov s starodobnikom v Afriko

Trije Štajerci, združeni v ekipo Seos Africa, se odpravljajo s starodobnikom, Mercedes 406d, letnik 1969, čez 14 dni na Rally Budapest – Bamako, epsko pustolovščino v Afriko. Na poti jih čakajo nepredstavljive dogodivščine, od prečkanja reke, polne povodnih konjev, z doma izdelanim splavom na človeški pogon, do srečanja s podkupljivo mejno kontrolo, lokalnimi tatovi. Cilj celotne karavane je tudi dobrodelna pomoč afriškim otrokom, ekipa Seos Africa jih bo razveselila s šolskimi potrebščinami.

Timi Božič, Rok Korošec in Blaž Tomažin se odpravljajo na največji svetovni reli po imenu Budapest – Bamako. Gre za amaterski reli, ki želi ohranjati duh znamenitega Dakarja, saj poteka po prvotnih potek originalnega relija Dakar, a s precej manjšimi stroški, zato pot zaradi “varnosti” poteka nekoliko drugače. Začetek relija je 31. januarja v Budimpešti, sledi tridnevni maraton skozi Slovenijo, Italijo in čez države ob Azurni obali vse do Gibraltarja, kjer asfaltirane poti zamenja trajekt na afriški kontinent. Pot se nadaljuje skozi Maroko, Mavretanijo, Senegal, Gvinejo in se zaključi v Freetownu, glavnem mestu države Sierra Leone. Etape so razdeljene, od 300 do 500 km na dan, kar pomeni, da udeleženci čez določene države potujejo več dni. Reli poteka skupaj 17 dni, dnevni postanki so vnaprej določeni in organizirani v “bivakih”, kjer prenočujejo vsa vozila – če ti do tja ne uspe priti zaradi okvare ali kakšne druge ovire, se znajdeš sam.

Trajekt na človeški pogon, reka Little Scarcies. Vir: Ekipa Seos Africa

Timi Božič, prvi izmed treh članov ekipe Seos Africa, izpostavlja, da “če odštejemo medijsko prepoznavnost in finančni vložek relija Dakar, primerjava med obema relijema po številkah govori v prid Budapest – Bamaku, saj je dolg 9000 km, medtem ko je reli Dakar dolg 7500 km. Prav tako poteka 17 dni, kar je 4 dni več kot reli Dakar, in po številu udeleženih avtomobilov, ki znaša kar 225 avtomobilov, prekaša reli Dakar z 84 prijavljenimi avtomobili.” Blaž Tomažin, drugi član ekipe, ob tem dodaja, “da na vse pasti na poti zagotovo nismo pripravljeni. Reševanje izzivov v Afriki poteka precej drugače kot tukaj. Včasih se na meji stoji po par ur, včasih celo cel dan, meje odprejo samo ob določenih urah, uradniki zahtevajo podkupnine ipd. Drug izziv so prehodi lokalnih rek, na primer v tekmovalni kategoriji lahko udeleženci izberejo prehod čez reko Little Scarcies, ki teče čez Sierro Leone, a je mogoč samo preko doma izdelanega splava, ki ga poganjajo ljudje in lahko prepelje le 60 vozil dnevno. Kdor ne uspe, mora opraviti dodatne kilometre vse do najbližjega mostu čez reko.”

Mercedes-Benz 406d. Vir: Ekipa Seos Africa

Klic divjine!
Projekt pod imenom Seos Africa se je ob izdatni podpori Tete Fride, ki ima svoje srce v Afriki in že več let podpira lokalne pridelovalce kakavovca, začel, ko so trije prijatelji in ljubitelji starodobnikov, slišali “klic divjine” in plačali prijavo na reli Budapest – Bamako. Sledil je nakup vozila, starodobnik, Mercedes 406d, letnik 1969, v osnovi dostavnik in v 70. letih predelan v avtodom. Kljub zaupanju v nemško kakovost je bilo vozilo deležno celovite prenove, ki je zajemala obnovo celotnega zavornega sistema, servis motorja, menjavo in izolacijo notranje karoserije ter varjenje in ličarska dela na zunanjem delu avtomobila. Sledila je še menjava vodovodne in električne napeljave za bivalni del. V drugi polovici leta 2019 je starodobnik odlično prestal prve avanture po Sloveniji in sosednjih državah.

Ekipna Seos Afrika. Vir Ekipa Seos Africa

Cilj celotne karavane je dobrodelnost in pomoč otrokom v afriških vaseh
Rok Korošec, tretji član ekipe Seos Africa, pravi, da “namen potovanja ni v tem, da prideš čimprej na cilj, ampak v sami avanturi, ki se odraža z dobrodelnostjo. V afriških vaseh, skozi katere potuje karavana, udeleženci delijo različne dobrine lokalnim prebivalcem in institucijam. Od ekipe je odvisno, kaj si bodo izbrali kot osnovno dobrino, nekateri šolske potrebščine, drugi oblačila, igrače, zdravila itd.”

Oddaj komentar