Mariborski zdravstveni dom: “Žal naši pacienti prestopijo meje dopustnega, kar nas izredno žalosti”

V Zdravstvenem domu Adolfra Drolca Maribor letos niso zabeležili nobenega fizičnega nasilja pacientov nad zdravniki in zdravstvenim osebjem, so pa v januarju obravnavali primer, ko je pacientka uničevala lastnino zavoda. Kot so povedali za lokalec.si je potisnila mizo v ambulanti, vrgla kartoteke iz omare in udarila v vrata in kavni avtomat. Ob tem pa povedo, da beležijo precej verbalnega nasilja.

“V letu 2022 smo imeli v zavodu evidentiranih 44 primerov nasilnega vedenja nad zaposlenimi in sicer: 40 primerov na OE Splošno zdravstveno varstvo, 2 primera na OE Zobozdravstveno varstvo, 1 primer na OE Varstvo žensk in 1 primer na OE Nujna medicinska pomoč,” pojasnijo za lokalec.si.

Grozil z razstrelitvijo

Kot smo že poročali, so imeli pretekli petek primer najprej verbalnega nasilja preko telefona prvo v centru za naročanje ambulant družinske medicine, nato še v sami ambulanti. “Pacient je grozil, da bo prišel v ambulanto osebno in bo vse razstrelil. Ker je glavna medicinska sestra OE SZV naročila, da takoj pokličejo policijo in so se v samem nadstropju zaklenili, se je ta isti pacient obrnil nanjo. Iz razgovora je takoj ugotovila, da gre za tega istega pacienta,” so pojasnili.

Zaposleni velikokrat v stiski

Povedo, da ni za zanemariti, da se zaposleni soočajo z velikimi stiskami, o katerih pa se, velikokrat pogovarjajo. “Predvsem so v stiski, ko je potrebno podati izjavo policiji, katera zahteva osebne podatke. Na ta način, je zaposleni dodatno izpostavljen stresu, saj se zavedajo, da se je potrebno v primeru vabljenja na sodišče ponovno soočiti s takim pacientom tako v ambulanti kot na sodišču. Prepričani smo, da je zato tudi manj prijav na policijo, kar pa seveda je v primeru nasilnega vedenja nedopustno. Iz tega razloga si želimo, da bi zaposleni v zdravstvu v takih primerih imeli možnosti drugačnih prijav kot osebna prijava,” so dodali.

Z ukinitvijo testiranj, se je potreba po dodatni varnosti zmanjšala

V zadnjih letih, predvsem v času testiranja na koronavirus, so imeli okrepljeno varnostno službo. Z ukinitvijo testiranj, se je potreba po dodatni varnosti zmanjšala. “Prav tako imamo na voljo v dopoldanskem času varnostno službo, ki skrbi za red in varnost vseh pacientov ter zaposlenih v ZD Maribor na centralni lokaciji,” dodajo.

Ob tem poudarijo: “Do nasilnega vedenja v vseh oblikah  imamo v našem zavodu ničelno toleranco in mnogokrat žal naši pacienti prestopijo meje dopustnega, kar nas izredno žalosti.  Zaposleni imajo navodila, kako ravnati v  primeru nasilnega vedenja pacientov.”

“V primeru da ocenijo ogroženost za fizično nasilje imamo na voljo možnost klica varnostne službe in seveda policije.   Prav tako z zaposlenimi opravimo pogovor v kolikor je le to potrebno. Zaposlene se vzpodbuja, da se o  neželenih dogodkih pogovarjajo tudi znotraj svojega tima.  Na ta način lahko vsak zase oceni, kaj bi lahko še naredil da do take situacije ne bi prišlo in hkrati se osebno razbremeni, kar je še najbolj pomembno,” povedo v nadaljevanju.

Zaposleni imajo možnost dodatnega internega izobraževanja

Ker je izredno pomembno, da zaposleni obvlada veščine komunikacije in gradi na medosebnem dobrem odnosu med zaposlenim in pacientom, imajo zaposleni možnost dodatnega internega izobraževanja prav iz področja komunikacije, ki je mnogokrat ključnega pomena za razrešitev nastale situacije. “Prav tako se na ta način učimo prepoznavati neželene  dogodke in se nanj ustrezno odzivati.  V preteklem letu smo dodatno za novo zaposlene organizirali  intenzivne delavnice na temo Vodenje razgovora in obvladovanje zahtevnih uporabnikov.”

Oddaj komentar