Kmalu pričetek obnove mosta v Rušah, promet speljan iz smeri Ruš mimo Limbuša

Direkcija za infrastrukturo konec maja začenja rekonstrukcijo mostu na državni cesti čez Dravo med Selnico ob Dravi in Rušami, zaradi česar je v času izvajanja del predvidena popolna zapora mostu od 31. maja naprej. Ker gre za zelo zahteven projekt, bo gradnja trajala približno leto in pol, kar pomeni zaključek del jeseni prihodnje leto.

Preučili več variant, odrekli so se idejo postavitvi začasnega mostu

Za most, ki je na regionalni cesti Ruše-Selnica, je v sklopu rekonstrukcije načrtovana razširitev s pločnikom na eni strani in na drugi strani z dvosmerno kolesarsko stezo, ki bo del Dravske kolesarske poti. Kot pojasnjujejo, pa taka razširitev vpliva na statični sistem objekta, zato gre za zahteven projekt.

Ker je most pomembna povezava tako za lokalno prebivalstvo in gospodarstvo kot za širše območje, so si prizadevali za optimalno rešitev glede spremembe prometnega režima v času rekonstrukcije. Preučili so več variant, med drugim pa so se odrekli ideji postavitve začasnega montažnega jeklenega mostu, ki se je izkazala kot neizvedljiva. Enako velja tudi za obvoz preko Falske pečine, saj so na tem odseku cestni elementi manj ugodni, potovalna hitrost je manjša, pretočnost prometa pa slabša.

Prav tako se je po proučitvi pogojev izkazalo, da je tudi možnost začasnega prehoda preko hidroelektrarna Fala nemogoča, saj gre za servisno pot, ki ne izpolnjuje tehničnih in varnostnih pogojev za tako veliko prometno obremenitev. V skrbi za varnost tako zaposlenih na elektrarni kot vseh potencialnih udeležencev prometa so se odločili, da bo ta prehod v času rekonstrukcije mostu zaprt za ves motorni promet, pa tudi za kolesarje in pešce. V izjemnih primerih bo prevoz omogočen le interventnim vozilom policije, gasilcev, reševalcev in civilne zaščite.

Kot je povedal direktor Dravskih elektrarn Maribor Andrej Tumpej, so se skupaj z občinama Ruše in Selnica ob Dravi lotili preučitve možnosti prehoda preko hidroelektrarne Fala, a so analize pokazale, da ta ne pride v poštev za množičen prehod. “Zavedati se je treba, da je elektrarna industrijski objekt, cesta, ki vodi preko nje, pa tretirana kot servisna pot, ki jo v običajnih razmerah sicer koristimo za maloštevilne prevoze na lastno odgovornost. Množičnemu prehodu pa pot ni namenjena in tudi ne primerna,” je pojasnil Tumpej.

Promet speljan iz smeri Ruš mimo Limbuša

V času popolne zapore bo tako promet speljan iz smeri Ruš po Tovarniški cesti oziroma po regionalni cesti preko Bezene, Bistrice ob Dravi in Limbuša. Obvoz se bo nadaljeval po Cesti proletarskih brigad v Mariboru čez Koroški most, kjer bo v krožnem križišču preusmerjen na glavno cesto preko Kamnice proti Selnici ob Dravi. Vozne rede bo novim razmeram prilagodil tudi avtobusni prevoznik Arriva.

Županja Selnice ob Dravi Vlasta Krmelj je vesela, da bo most končno obnovljen in bo s tem zagotovljena varnost za ljudi in promet, a bo hkrati to zelo velik poseg v življenje in delo ljudi. Skupaj z vsemi deležniki tako še vedno iščejo različne rešitve, ki bodo občanom čim bolj olajšale opravljanje nekatere dejavnosti, ki so jih sedaj lahko le v Rušah.

Prosijo za razumevanje

“Prosimo za razumevanje in upamo, da bo sanacija čim prej zaključena. V začetku zapore bodo verjetno nastali še kakšni individualni problemi in v kolikor občani menijo, da jih lahko pomagamo rešiti, naj stopijo v stik z občino in skupaj bomo našli rešitev,” je dodala Krmeljeva.

Tudi po besedah ruške županje Urške Repolusk je rekonstrukcija mostu nujna zaradi izjemno slabega stanja, ob takih ocenah pa je v prvi vrsti pomembna varnost.

vir: sta

Oddaj komentar