AMZS za dva od 18 otroških varnostnih sedežev odsvetuje nakup

AMZS Test 18 otroških varnostnih sedežev- FOTO AMZS Motorevija

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami za varstvo potrošnikov opravila še jesenski del vsakoletnega AMZS testa otroških varnostnih sedežev. Tokrat je bilo pod drobnogledom 18 sedežev, ki so namenjeni otrokom vseh starosti – od dojenčkov do 12 let starih otrok. Pri dveh od 18 sedežev AMZS odsvetuje nakup.

Prvič doslej so bili na preskusu samo sedeži, ki so homologirani po standardu ECE R 129 (i-size) in nobenega sedeža, ki bi bil homologiran po starem standardu R 44, ki je sicer še vedno veljaven. Od 18 preskušenih sedežev jih je devet dobilo oceno dobro, sedem oceno zadovoljivo, dva pa sta se pri enem od ocenjevalnih meril odrezala tako slabo, da AMZS njun nakup odsvetuje.

AMZS je v junijski Motoreviji objavila prvi del letošnjega testa otroških varnostnih sedežev – takrat je bilo preskušenih 33 sedežev –, v novembrski številki Motorevije pa je mogoče najti rezultate še za 18 otroških varnostnih sedežev. »Neodvisni testi, ki jih AMZS v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami izvaja že več kot 30 let, so v vse večji poplavi izdelkov na trgu in informacij na spletu izjemno pomembni, saj zagotavljajo verodostojne podatke o izdelkih, na ta način pa pripomorejo k lažji nakupni odločitvi,« pomen vsakoletnih testov predstavi Blaž Poženel, odgovorni urednik Motorevije, in pojasni: »AMZS test otroških sedežev se začne s skrbnim postopkom skritega nakupa sedežev pri različnih prodajalcih širom Evrope, kar je zagotovilo, da preskusimo točno takšne sedeže, kakršni so naprodaj v trgovinah. Nato gredo sedeži v raziskovalni laboratorij, kjer ob pomoči pravih otrok preskusimo njihovo udobje in ergonomijo, pa tudi upravljanje z njimi, namestitev v avto, potek varnostnih pasov, kakovost prevlek in številne druge lastnosti. Sedeže pošljemo tudi v specializirane kemične laboratorije, kjer strokovnjaki v sedežih iščejo škodljive kemične snovi, ki bi bile lahko nevarne za otrokovo zdravje. Na koncu sledijo še preskusni trki, kjer sedeže vpnemo v školjko avtomobila in opravimo več preskusnih trkov – tako čelnih kot bočnih. Preskusne lutke, opremljene s številnimi tipali, natančno izmerijo obremenitve ob trkih. Ko sedež prestane vse teste, dobi ustrezno skupno oceno oziroma priporočilo.«

Od 18 preskušenih otroških varnostnih sedežev v drugem delu letošnjega AMZS testa je devet sedežev dobilo oceno dobro, kar je, tako Poženel, dober rezultat. Tudi rezultat zadovoljivo, ki ga je dobilo sedem sedežev, je po mnenju odgovornega urednika Motorevije, pozitiven, pri čemer izpostavlja, da so merila na AMZS testih precej strožja od zakonskih predpisov. Podrobnejše rezultate tokratnega in tudi testov prejšnjih let je mogoče najti na spletni strani AMZS (www.amzs.si/motorevija). Poženel pred nakupom novega otroškega varnostnega sedeža še svetuje, naj starši, poleg rezultatov testa, preverijo, če lahko izbrani sedež sploh namestijo v svoj avto.

Oddaj komentar