Ljudje smo socialna bitja. Radi se družimo in povezujemo, ne samo na osebnem področju, temveč tudi na poslovnem. In z veseljem ugotavljam, da je potreba po tovrstnem povezovanju vedno večja.
Mreženje je postalo del podjetniške kulture, saj je način spoznavanja bodočih poslovnih partnerjev, potencialnih kupcev ali uspešnih podjetnikov popolnoma drugačen, kot preko publikacij, socialnih medijev ipd. To je prvi osebni stik, ena na ena, oko na oko.
Eden od pomembnih korakov je udeleževanje na dogodkih, kjer se zbere veliko poslovno naravnanih ljudi. Teh dogodkov je v zadnjih letih v Sloveniji kar nekaj, eden takšnih pa se je v četrtek, 30.3.2017, zgodil prav v Mariboru, v Hotelu City.
To je bil že 4. Business Cafe Slovenija, ki je bil tokrat prvič v Mariboru, pod taktirko čudovite, srčne podjetnice Zori Jakolin, ki ima licenco za Slovenijo in je tudi sokreatorka dogodka 500 podjetnic, ki bo v prihodnjih dneh (http://zoryevents.com/). Na tem dogodku smo na odru spoznali tri zelo zanimive in prodorne podjetnike in podjetnice, ki imajo čudovite poslovne ideje in jih uresničujejo ne samo v Sloveniji, temveč tudi v svetu. Slišali smo poslovne zgodbe mladega 23-letnega podjetnika Kristijana Podgornika z zgodbo, kako je svoj Golden Oil tržil in ga sedaj uporabljajo najboljše restavracije ter najbolj premožni ljudje na svetu. Slišali smo tudi Ano Lukner, podjetnico, inspiracijsko predavateljico, ustanoviteljico Anine zvezdice / Ana’s little star in zanimivo hrvaško podjetnico Elizabeto Planinić, ki je po odpovedi iz službe začela voditi kar dve uspešni podjetji, in sicer na področju turizma »Putuj bolje« in na področju pogrebnih storitev “Čuvar sjećanja”.
Business Cafe dogodki, katerih kreatorka in ustanoviteljica je čudovita in prodorna podjetnica iz Zagreba, Kristina Ercegovič, se sicer že kar nekaj let dogajajo na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Vojvodini ter Črni Gori in predstavljajo organizirano druženje podjetnikov in vseh tistih, ki si to želite postati(www.businesscafe.info). Gostje na teh dogodkih so uspešni podjetniki in podjetnice, ki nam odkrito, golo, resnično razkrijejo spoznanja o njihovi poslovni poti, kako so uspeli, kje so zgrešili, kaj so se naučili in kaj bi nam svetovali. Po izmenjavi izkušenj, nasvetov, znanja in informacij sledi organizirano in neformalno mreženje.
Cilj je spoznavanje novih poslovnih vez, priložnosti in kontaktov.
In to potrebujemo drage moje podjetnice in podjetniki, zato da naš posel raste, da združimo moči in si medsebojno pomagamo.
»Mreženje? kaj to pomeni ogovoriti nekoga nepoznanega? aaaaaa….neprijetno mi je!«
Kolikokrat, drage moje podjetnice in podjetniki, vas je spreletela ta misel? Verjamem, da že kdaj in morda ste zaradi tega izgubili kakšno pomembno priložnost za nov posel, ali kak pomemben napotek ali nasvet, ki bi vas popeljal naprej.
Pa nič hudega, saj priložnosti je veliko okrog nas, le videti jih moramo in stopiti v akcijo!
Kaj to pomeni- stopiti v akcijo?
Ko sem se sama začela udeleževati teh dogodkov, sem sprva tudi jaz imela »cmok« v grlu, ko je bilo treba nekoga ogovoriti, ga vprašati kaj počne in podobno. Sama sebi sem se zdela vsiljiva. Pa kaj si bo mislil/a, če zdaj stopim tja in jo kar nekaj vprašam?
Dokler nisem ugotovila, da so se ves ta strah in neprijetni občutki pojavili, ker nisem bila pripravljena.
Torej, naj vam teh 5 nasvetov, kako se uspešno pripraviti na mreženje, ki odpre nova vrata v svet priložnosti:
- Prva stvar, ki jo morate narediti je, da imate na takšno prireditev s seboj vizitke. Teorij o tem kakšna mora biti vizitka je veliko, še vedno pa mislim, da mora biti vizitka odraz vaše osebnosti in vam pisana na kožo. Če vam je ok, naj bo na njej tudi vaša fotografija, saj si vas bodo ljudje tako veliko lažje zapomnili.
- Zelo pomembno je, kako vidite sebe oziroma kako se boste nekomu predstavili v par stavkih. Nihče ne mara predolgih litanij o vaših projektih, temveč jih zanimate vi kot oseba, zakaj ste posebni, kaj je vaš namen, kako lahko sodelujete. To kar boste povedali, mora biti povedano z lahkoto in prihajati iz srca!
- Velikokrat je na takšnih dogodkih tudi »dress-code« in pametno se je o tem pozanimati, saj se boste tako počutili prijetneje in samozavestneje, saj v množici zaradi neprilagojene garderobe ne boste izstopali.
- Še ena stvar nam lahko zelo koristi. Lista udeležencev. Nekateri dogodki jih imajo, nekateri pa ne. V vsakem primeru se lažje pripravimo na to, kaj bomo nekoga vprašali, če vemo kdo bo tam.
- V kolikor boste sedeli v zadnji vrsti ali stali v kotu, do vas zagotovo ne bo nihče pristopil in vas ogovoril. To vlogo morate največkrat prevzeti tudi sami, kar ne bo težko, če ste upoštevali pretekle 4 točke . V kolikor boste upoštevali vse nasvete vam zagotavljam, da boste disciplino mreženja tudi sami hitro prevzeli in tako pridobili številna nova poznanstva.
Najbolj pomembno pa je seveda, da pridobljene kontakte čimprej obiščemo, jim kaj napišemo preko e-pošte ali socialnega omrežja ali jih kako drugače kontaktiramo. Naj vas oseba obdrži v spominu. Tej osebi se zahvalite za srečanje. S tem ne čakajte predolgo, saj si vas oseba v takem primeru ne bo zapomnila. Ko spoznate novo osebo, si v koledar zapišite načrte za naslednja srečanja, ne glede na to, ali so načrtovana mesečno, letno ali redkeje.
Povežite jo z nekom, ki ga poznate. Prizadevajte si ne samo za širjenje lastnega omrežja, temveč tudi za povezovanje drugih med seboj. Povežite osebo z nekom, ki bi ji lahko pomagal. Drugi vam bodo za to hvaležni in bodo verjetno tudi sami predlagali nekoga za vas. Saj veste, kar daš, dobiš.
Objem.