Danes na Letališču Edvarda Rusjana Maribor poteka prevzem upravljanje letališča s strani državne DRI upravljanja investicij od Aerodromu Maribor v lasti kitajskega kapitala, ki mu je včeraj potekla najemna pogodba. Sicer je Javna agencija za civilno letalstvo RS danes po opravljenem fizičnem pregledu na Letališču Edvarda Rusjana Maribor izdala družbi DRI dovoljenje za poskusno obratovanje tega letališča. Ali bodo “padle” pritožbe, še ne vemo.
Da se bo letališče lahko odprlo mora DRI pridobiti obratovalno dovoljenje, ki ga izdaja Agencije za civilno letalstvo (CAA). Javnosti je znana informacija, da je lahko ovira, da CAA izda ustrezno dovoljenje služnost dostopnih cest do letališča, ki so v lasti Aerodromu Maribor.
Očitno nov dogovor ni bil dosežen z Aerodromom Maribor in se lahko pričakuje, da bo lastnik oporekal izdaji dovoljenja po pravni poti. Zato mora imeti CAA dobre argumente.
Po poročanju SIOL.net Kitajci ostajajo lastniki dostopnih cest do letališča, medtem ko na DRI zagotavljajo, da je država uredila služnost, v Aerodromu Maribor trdijo, da dogovora ni bilo.
V kolikor drži informacija, da DRI oz. država ni dosegla novega dogovora z Aerodromom Maribor, potem ta služnost na katero se sklicujejo na sklicujejo urejajo služnost Pogodba o služnosti št. 2430-16-100079 z dne 1. 3. 2016, Aneksa 1 št. 2430-16-100079 in Aneks 2 št. 2430-16-100079, ki oba nosita datum 14. 3. 2017 in jih je podpisal takratni minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Ti dokumenti so informacija javnega značaja, še več morajo biti vpisani v zemljiško knjigo, v njo pa je zavedena samo osnovna pogodba brez aneksov. Zato smo poslali vlogo za pridobitev teh dokumentov na Ministrstvo za infrastrukturo in CAA. Iz tega izhaja, da se lahko CAA o vprašanju služnosti dovoznih cest pri izdaji dovoljenja upira samo na navedene dokumente. Očitno pred CAA le ni tako lahka naloga, ker v javnosti kroži toliko informacij ravno v problematiki služnosti. Očitno nov dogovor ni bil dosežen z Aerodromom Maribor in se lahko pričakuje, da bo lastnik oporekal izdaji dovoljenja po pravni poti. Zato mora imeti CAA dobre argumente. V kolikor pa se izkaže, da služnost dejansko ni ustrezno urejena, lahko država poseže po razlastninjenju oz. razglasi javni interes. Vlada bi o tem morala odločati v kratkem.
Ob vsem tem dogajanju na zaprtem letališču, se je tudi Računsko sodišče RS pred časom
odločilo v pogledati v dokumentacijo o prenosu upravljanja letališča na DRI. Naloga
Računskega sodišča so revizije pravilnosti in revizije smotrnosti poslovanja neposrednih in
posrednih uporabnikov javnih sredstev. Zato verjetno gre pričakovati poleg ocene o pravilnosti tudi preverjanje smotrnosti oz. ekonomičnosti takšnega prenosa.
Spomnimo, da je DRI prevzel 24 zaposlenih na Aerodromom Maribor. V javnosti se pojavljajo različne informacije, kakšne stroške je nase s tem prevzela država. Vsaj eno je z današnjim dnem znano in je informacija javnega značaja, ki smo jo zahtevali in to je za koliko se je povečala masa bruto plač DRI za letos oz. koliko znašajo stroški dela prezaposlenih na DRI. Za to informacijo smo zaprosili DRI.
Seveda pa so tukaj še drugi stroški. Zato bo izračun ekonomičnosti oz. smotrnosti za javnost zanimiv, ker bomo izvedeli, ali so prihranili denar davkoplačevalcev s to odločitvijo ali pa bi bila bolj smotrna odločitev subvencija, ki jo je na nek način »izsiljeval« od države Aerodromom Maribor. Argument za upravičenost do subvencije naj bi bilo počasno sprejemanje Državnega prostorskega načrta, ki je bistveno odstopal od pisnih zagotovil takratnega državnega sekretarja Lebna, ki ga je podpisal 21. septembra 2017. V tej izjavi je kitajskim investitorjem zagotovil, da bo Državni prostorski načrt, ki bo omogočal podaljšanje letališke piste sprejet do konca marca 2018.
Regija z zaskrbljenostjo spremlja, kdaj bo Mariborsko letališče odprto, regija ne samo, da
pričakuje, da bo letališče zaprto le nekaj ur, koliko bo trajal pregled s strani CAA, temveč razvoj le tega, pri čem se država do sedaj ni ravno izkazala.
Sicer pa je Javna agencija za civilno letalstvo RS danes po uspešno opravljenem fizičnem pregledu na Letališču Edvarda Rusjana Maribor izdala družbi DRI dovoljenje za poskusno obratovanje tega letališča. S tem so izpolnjeni pogoji za nadaljevanje izvajanja dejavnosti letališča, ki bo že v petek ponovno obratovalo, poročajo mediji.
Kaj pa PGD? Letalisce na ukradeni zemlji ne bi smelo biti …
[…] nemoteno obratuje, ob tem še vedno ostaja odprto vprašanje služnosti, o čemer smo že pisali TUKAJ. Kljub temu, da pred parkirišči ob vhodu na potniški terminal še stojita dve tabli z oznako […]